Cyklotubus je otevřen

597

Myšlenka z roku 2012 o vybudování podjezdu pro cyklisty pod železniční tratí v Předmostí je od dnešního dne realitou. První debaty na toto téma vyvstaly v souvislosti s rekonstrukcí železniční tratě. Cesta k zahájení stavby ovšem byla dlouhá a nevyhnuly se jí ani technologické potíže. Budování samotného tubusu začalo v roce 2020. Ten byl v letošním roce dostavěn a navázala na něj i 166 metrů dlouhá cyklostezka, která tvoří přímé napojení na trasy, které vedou z Předmostí až ke gymnáziu Jakuba Škody. Nová stezka včetně cyklopodjezdu přišla na téměř 29 milionů korun. Z vlastních zdrojů město Přerov zaplatilo zhruba 3 a půl milionu

O vybudování cyklopodjezdu, který propojuje předmostskou ulici Hranická s přerovskou ulicí Velká Dlážka, usilovalo město deset let. Záměr byl označován jako šance století, protože byl těsně navázán na plánovanou přestavbu na železnici v Předmostí. Bez ní by investice v podobě ražby tunelu pod tratí nebyla možná. Nový cyklotubus dneškem nahradil funkci podjezdu pod železniční tratí, který cyklisté sdíleli s chodci. V místě je také nové veřejné osvětlení s LED lampami, takže se dá trasa využívat nonstop.

Nový úsek dvoupruhové cyklostezky měří přibližně 166 metrů a široký je 3 metry. Stavba ovšem nebyla bezproblémová. Její průběh komplikovalo uložení plynovodu, jehož přeložka představovala značné časové zdržení. Stavaři si museli poradit i s vodou, která v této části prosakuje. Celé dílo včetně cyklostezky si vyžádalo celkovou investici ve výši 29 milionů korun. První část, tedy proražení a vybudování samotného tubusu pod tratí, stála asi 13 a půl milionu korun, přičemž více než jedenácti miliony korun přispěl Státní fond dopravní infrastruktury.

Město v letošním roce do budování cyklostezek investovalo nemalé prostředky. Došlo k vybudování stezky na Palackého či rozšíření trasy v ulici Velká Dlážka u pobočky městské knihovny.

Investice v této lokalitě otevřením cyklotubusu nekončí. Kvůli havarijnímu stavu si stavební zásah v brzké době vyžádá zídka se zábradlím lemující chodník v podjezdu. Aktuálně město pracuje na projektové dokumentaci. Následovat bude soutěž na zhotovitele stavby se zahájením realizace nejpozději v roce 2024.

Více ve videoreportáži.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here