Poslední úsek dálnice Říkovice – Přerov bude mít územní rozhodnutí

1736

Vydání územního rozhodnutí k dostavbě dálničního úseku  Říkovice –  Přerov připravuje olomoucký magistrát v průběhu příštího týdne. Po více než roce, kdy byl spis kvůli námitce podjatosti přesunut z Přerova do Olomouce, se přípravný proces dá znovu do pohybu. Ředitelství silnic a dálnic ČR předpokládá, že dokument budou napadat ekologičtí aktivisté, občanské spolky i jednotlivci. Nedá se vyloučit, že některé námitky skončí u soudu.

Spis má aktuálně 114 stran, z toho téměř 40 je o vypořádávání se s výhradami hnutí Děti Země, Krajiny Dluhonice, brněnského spolku Voda z Tetčic i fyzických osob, vlastníků pozemků.

„Pozitivní zprávou je to, že Děti Země v tiskové zprávě uvedly, že vydání územního rozhodnutí nic nebrání. To samozřejmě neříká nic o tom, že proti územnímu rozhodnutí nebudou vystupovat i nadále,“ uvedl David Fiala, ředitel brněnského závodu ŘSD ČR.

„Připomínkovali jsme projektovou dokumentaci. Jsou tam stavební objekty, které by mohly vypadat jinak. Hlavně ta estakáda končí u obytné zóny. Dilatační mostní uzávěra vydává nepříjemné hlukové pozadí, a to je samozřejmě něco, co lidem neprospěje,“ reagoval Pavel Ježík za občanské sdružení Krajina Dluhonice.

Ředitelství silnic a dálnic ČR kvůli průtahům zrušilo tendr na stavbu dálnice Říkovice – Přerov. Podle ředitele organizace Fialy to ale není vážná překážka. Výběr zhotovitele se podle něj rozběhne současně s povolovacími procesy.

„ Já se nedomnívám, že toto zrušení výběrového řízení bude mít vliv na termín dokončení dálnice. Daleko podstatnější bude, jak rychle se ŘSD podaří vyřídit stavební povolení na tuto stavbu,“ řekl Petr Měřínský, primátor Přerova.

Žádost o stavební povolení může Ředitelství silnic a dálnic ČR podat až na základě pravomocného územního rozhodnutí. To bude podle ředitele Fialy k dispozici nejdřív v polovině příštího roku.

„Jakmile bude územní rozhodnutí vydáno, tak nezbývá než jej nastudovat, jestli tam jsou nějaké připomínky, zastání. Jestli tam budou podmínky, aby se v dalším stupni problematika řešila. Pokud tam nebudou, tak my se do toho musíme vložit a nějakým způsobem na sebe upozornit. Pakliže nebudeme vyslyšeni u odvolacího orgánu, tak se budeme muset obrátit na správní soud, případně i občansko právní soud,“vysvětlil Pavel Ježík za Krajinu Dluhonice.

Obyvatelé Dluhonic letos v dubnu zareagovali na výzvu premiéra Babiše a sepsali  kompenzační požadavky, kterými by stát mohl zmírnit dopady stavby dálnice D1 v této místní části Přerova. Původně měla seznam projednávat vláda, podle jejího předsedy je to ale zbytečné.

„Vláda to nebude projednávat. Ať si to vyřídí ministr dopravy, proto je ministr, aby rozhodoval. V tuto chvíli je to odškodnění ve výši 128 milionů korun, z toho město má zaplatit deset procent. To se mi zdá být málo,“ sdělil premiér Andrej Babiš.

„My bychom preferovali variantu, že by padlo usnesení vlády, na základě kterého by vláda rozhodla poskytnout tyto prostředky přímo Přerovu. Pokud budou realizovány prostřednictvím ministerstva dopravy, tak jsme jednali už s Olomouckým krajem a jsme schopni realizovat i tuto variantu,“ konstatoval Petr Měřínský.

Kompenzační požadavky zohledňují zejména opravy komunikací a chodníků, vybudování cyklostezek i nové rozvojové území Dluhonic určené pro výstavbu asi deseti rodinných domů.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here