Nový cyklopodjezd pod železniční tratí mezi Přerovem a místní částí Předmostí je hotový. Železobetonový tubus o rozměrech zhruba 3 krát 3 metry si ale první cyklisté projedou až poté, co bude vystavěna z obou stran navazující cyklostezka, která spojí přerovskou Velkou Dlážku s předmostskou Hranickou ulicí. V současné době probíhá výběrové řízení na dodavatele – ten by mohl zahájit práce letos v červnu a na zhotovení budou mít dělníci 165 dnů, takže do konce roku by už nová stezka mohla sloužit.
V současné době je propojení mezi městem a místní částí pro cyklisty komplikované, o plynulosti ani bezpečnosti nemůže být řeč. Teď dostanou kolaři novou trasu – a nebudou už muset volit mezi cestou po frekventované silnici a po stezce, která je v jedné části společná pro chodce i cyklisty. „Nová trasa má být dlouhá 166 metrů a je řešena jako dvoupruhová o celkové šířce 3 metry, povrch je naplánován ze zámkové dlažby. Cyklostezka povede i přes nově zřízený tubus pod železniční tratí,“ informoval radní pro dopravu Tomáš Navrátil. Jak dále upřesnil, vyústění z tubusu – v místě stoupání cyklostezky – bude vedeno kvůli vyrovnání výškových rozdílů v železobetonových polorámech. Následně, po překonání výškového rozdílu, povede po povrchu. „V rámci výstavby cyklostezky dojde i ke zřízení veřejného osvětlení, cyklistům novou trasu osvětlí LED svítidla. Součástí jsou i terénní úpravy, stezku bude lemovat dvanáct dřevin,“ doplnil Miroslav Piekutowski z přerovského magistrátu.
Podle předpokladu projektantů by cyklostezka měla stát 14 milionů 467 tisíc korun – záležet ale bude na finančních nabídkách společností, které se výběrového řízení zúčastní.
Podjezd pro cyklisty byl postaven Správou železnic a město Přerov za něj zaplatilo 13 milionů 342 tisíc korun. Dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury pokryla 85 procent uznatelných nákladů, takže přerovskou kasu tubus přišel nakonec jen na 2 miliony.
Zdroj: Statutární město Přerov