V okrajové části Přerova pokračuje budování dvou na sebe navazujících Dluhonských mostů, které se klenou nad železniční tratí a slouží jako silnice vedoucí do místní části Dluhonic. Menší z mostů nad kolejemi, který byl už v únoru odstraněn, nahradila v noci ze soboty 7. na neděli 8. dubna nová nosná ocelová konstrukce.
Jen co po tratí Přerov Česká Třebová projel poslední vlak před výlukou, pustili se odborníci do montáže ocelové konstrukce. Zvládnout to museli během 11 hodin. Spoje tudy nejezdily zhruba od 18. hodiny sobotní do 5. hodiny nedělního rána.
„Celková hmotnost ocelové konstrukce je 35 tun, most tvoří dva hlavní nosníky – každý z nich váží asi 14 tun, a dále ho tvoří 9 příčníků. Nosná konstrukce je s příčníky spojena šroubovými spoji – ke spojení bylo celkem použito 600 kusů speciálních šroubů,“ vysvětlil Zdeněk Dostál z Odboru řízení projektů a investic přerovského magistrátu.
„Stavba je to náročná, už jen kvůli tomu, že mosty se klenou nad frekventovanými tratěmi. Nutné je zajistit bezpečnost, proto se bez výluk neobejdeme,“ doplnil zástupce stavební firmy Strabag Adam Beneš.
Stavební práce začaly vloni na podzim. Mosty, které se klenuly přes dvě železniční tratě v Dluhonské ulici byly v havarijním stavu. Špatný stav nosné konstrukce odhalil posudek. Ten mimo jiné upozornil na korozi, deformaci výztuh a oslabení nosných prvků. Město se proto rozhodlo postavit mosty nové. Projektanti je navrhli širší, což zajistí vyšší bezpečnost. Cyklisté a chodci budou mít k dispozici samostatný pruh.
V červenci bude ještě sejmut druhý most, který se klene nad železniční tratí Přerov – Bohumín, a na podzim ho nahradí nová konstrukce.
„Výměna obou mostů přijde město Přerov na 90 milionů korun včetně DPH, z toho Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 78 milionů 721 tisíc korun,“ doplnil náměstek přerovského primátora Petr Měřínský.
Stavební firma má na realizaci zakázky od převzetí stanoviště 56 týdnů, to znamená, že do konce letošního roku budou oba mosty hotovy.