Statutární město Přerov vlastní 245 km chodníků. Jen na opravu těch, které jsou v havarijním stavu, by potřebovalo více než 350 milionů korun. Ty ale nemá k dispozici, a proto chodníky revitalizuje postupně. Ačkoliv se investice do chodníků výrazně navýšily, například vloni se jednalo o 36 milionů korun, potrvá ještě několik let než se podaří dát je všechny do pořádku. Přednost mají ty, které jsou v havarijním stavu, využívá je hodně lidí a navazují na opravené úseky. Aktuálně se opravují chodníky v Bezručově ulici v Přerově a v Tučínské ulici v Kozlovicích, poté přijdou na řadu chodníky v ulicích Dr. Skaláka a na nábřeží Protifašistických bojovníků v Přerově a pokračovat se bude na dalších úsecích v ulicích Trávník, Žetovská, U Tenisu a Čechova.
Více se dozvíte ve videoreportáži.
1) Televize Přerov předkládá dezinformace.
Tento chodník není 600m dlouhý, ale 230m! na této straně ulice od mostu ke konci parkoviště. viz měření na mapách, nebo si to můžete odkrokovat, či změřit přesněji 😉
2) pokud by měl chodník 2m šířky a nakupovalo se materiál za maloobchod, dlažba z hornbachu by vyšla na 106 000,- a lepčí obrubníky za cca 50 000,- + k tomu něco za náhrada podsypového materiálu. (kolik by to pak bylo ve velkoobchodu pro větší stavby a velkopartnery? -50% ?)
Práce zajišťují technické služby a tam nevím, jestli město technickým platí paušál na provoz , nebo extra za konkrétní služby, ale v prvním případě by pak byla cena práce v paušálu a snad jen pronájem extra techniky (viz bobek), která není na pár dní drahý v takových zakázkách niják extra velkou položkou.
A Kdyby jste nabídli starou dlažbu zahrádkářům, tak vám ten chodník mohli zadara i z půlky rozebrat a odvézt, jako se to stalo v minulosti s chodníkem kousek dále v zatáčce u Michalova, a mohli jste ušetřit peníze a potěšit obyvatele 2x.
Mimochodem tento chodník není nějak extra vytížený a i stav byl ještě relativn unosný, byť špatný pro udržbu zametání a odhrnu sněhu a v jednom místě se dělala kaluž.
Ale když už, tak by bylo fajn ipostavit i ten kousek nového chodníku, který je uhlopřířně k mostu a kde je jen odnepaměti vyšlapaná pěšinka.
… a kdyby byl povrch asvaltový, tak se tam lépe jezdilo i dětem a dospělím na koloběžkách, inline bruslích a skatebordech kolem loděnice a nemuseli by v těchto místech sdílet silnici s vozidli a zvedla by se bezpečnost a snížila hlučnost…
A předpokládám, že i cena projekčních prací je zanedbatelná, pokud nevzniká nic nového….
Tak budeme doufat, že se to vyjasní a že se radní (ale také běžní obřané) starají alespoň trochu jak o město, tak i o rozumné financování a že se snad nepodílí na tvorbě dezinformací natož korup ce.