Průpich areálem bývalé Juty je od konce října v provozu a alespoň částečně ulevil dopravě v centru města. Zatížení nové dopravní tepny vedoucí od estakády přes Dluhonskou, Velké Novosady, samotný průpich a ulici Tovární ven z města směrem na Zlín ovšem zkomplikovalo situaci chodcům i řidičům jedoucím z Lověšic. Problematickou křižovatku ulic Hulínská, Mírová a Nivky řeší město s místním výborem Lověšic už od roku 2008, a přestože byla některá bezpečností opatření v minulosti realizována, riziko pro chodce i automobilisty je zde stále. Aktuálně navýšené hustým provozem proudícím z průpichu.
Problematická lokalita je v hledáčku města od roku 2008, kdy byl v místě křižovatky postaven ostrůvek pro bezpečnější přechod chodců. O deset let později přispěly ke zklidnění dopravní situace značky omezující rychlost na padesát kilometrů v hodině a radar. V loňském roce však místní výbor Lověšic opět apeloval na město a žádal řešení. Impulsem byla tehdy tragická dopravní nehoda.
K návrhu řešení se mimo jiné vyjádřili bezpečnostní experti s jednoznačným doporučením. Vzali přitom v potaz i komfort řidičů, jedoucích nejen ve směru hlavním, ale i v těch vedlejších.
Dotčená křižovatka je ovšem součástí silnice první třídy, město tedy není jejím vlastníkem. Oslovilo proto majitele, Ředitelství silnic a dálnic. To ale stavbu rondelu, která by si vyžádala investici v rozmezí od sedmi do desíti milionů korun, nevyhodnotilo jako prioritní projekt určený k financování.
Úprava křižovatky v dohledné době není na pořadu dne i z toho důvodu, že se jí mají zásadně dotknout dvě významné investice do dopravní infrastruktury.
Podle vyjádření dopravního experta je prioritou strategie bezpečnosti provozu na další dekádu zpomalování provozu a výrazný tlak na prevenci nehodovosti. V tomto ohledu je význam okružních křižovatek neoddiskutovatelný, i přes aktuální proměnlivost hustoty průjezdu.
Více ve videoreportáži.