Přerovská softwarová firma během jarní vlny pandemie koronaviru koupila 3D tiskárny, aby mohla tisknout spony k rouškám a komponenty na obličejové štíty pro zdravotníky. Při tom se v hlavách jednatelů zrodil nápad na tisk hudebního nástroje. Po půl roce představili vytištěné violoncello. Aby mohla společnost nástroje vyrábět, rozjela kampaň na Hithitu, cílové částky dosáhla během 24 hodin.
Nápad vytisknout violoncello na 3D tiskárně vznikl v hlavách jednatelů softwarové firmy Ondřeje Kratochvíla a Jana Tobolíka letos na jaře.
Nástroj je složen z několika vytištěných dílů, které se poté kompletují dohromady a doplňují o kovové komponenty a elektroniku. Tisk všech dílů pro jeden nástroj trvá přibližně 80 hodin. Jednotlivé části i podobu violoncella tvůrci postupně doplňují. Aby firma mohla rozjet výrobu nástrojů, rozhodla se udělat kampaň na Hithitu, cílovoé částky dosáhla za 24 hodin.
V době, kdy se netisknou komponenty na violoncella, pokračuje i tisk spon na roušky, celkově jich už firma darovala nemocnicím a dalším zdravotnickým zařízením v celé České republice přes tři a půl tisíce.