Jak se vypořádat se spodní vodou, která už mnoho let „zlobí“ řidiče na silnici pod železničním mostem mezi Přerovem a místní částí Předmostí – tím se bude zabývat studie, kterou prostřednictvím odboru rozvoje nechali zadat přerovští radní. Z komunikace pod tratí by měla být voda svedena do rybníku v Předmostí.
„Studie nám detailně vyhodnotí umístění potrubí do nové trasy i výkon stávajících čerpadel v podjezdu k předpokládanému množství čerpané vody. Obsahovat bude rovněž pracovní řezy ve vazbě k železnici,“ uvedl primátor Petr Měřínský. Podle úředníků bylo několik možných variant, jak situaci řešit. Část výtlaku mohla být vedena v tělese silnice vedoucí do místní části Dluhonice, nebo vést podél paty svahu právě budované stavby mimoúrovňového křížení – anebo v blízkosti kolejí. A právě poslední možnost byla nakonec vyhodnocena jako nejvhodnější. „Voda z podjezdu bude odváděna podél železniční tratě – a to částečně společně s výtlakem z areálu firmy Navos,“ doplnil Pavel Gala z odboru rozvoje přerovského magistrátu.
Opakovaně zatopený podjezd, který je hlavní spojnicí mezi městem a jeho místní částí, řeší nejen zástupci Přerova, ale i rybáři a správci komunikací. Ti všichni mají společný zájem na tom, aby se komunikace při deštích nestávala jedním velkým jezerem.
Text: https://www.prerov.eu/