Na úřad choďte jen v naléhavých případech

1234

Zatímco jiné úřady v době nouze uzavřely na doporučení vlády své přepážky a okýnka, ten přerovský funguje – byť v omezeném režimu. To, že v Přerově nechtěli nechat lidi úplně na holičkách, teď nese problémy. Na magistrát se totiž sjíždějí lidé prakticky z celé Moravy, aby si tu vyřídili své úřední záležitosti, zejména pak týkající se agendy registru vozidel. Výsledkem jsou dlouhé fronty, na jejichž konci čekají nespokojení klienti, na které se už nedostala řada. Tajemník přerovského magistrátu proto musel udělat opatření.

„Nechceme přijmout omezení, které by zvýhodňovalo pouze lidi z okresu Přerov. Takže jsme se rozhodli, že konkrétně v registru vozidel budeme přednostně obsluhovat klienty, kteří přicházejí s akutní záležitostí, která nesnese delší odklad – tedy například když ztratí značku auta a potřebují novou, nebo ztratí velký technický průkaz, bez něhož se rovněž neobejdou, mezi neodkladné řadíme i vyřazení vozidla u podnikatelských subjektů,“ uvedl tajemník Petr Mlčoch. Ti ostatní – kteří na úřad přicházejí třeba s přepisy vozidel – budou muset počkat, jestli na ně vyjde řada.

V současné době jsou otevřena tři okýnka z původních pěti, a protože klienti musejí od sebe dodržovat rozestupy, prakticky to znamená, že se dlouhá fronta táhne přes část Masarykova náměstí, kde úřad sídlí. „Aby nebyly problémy, stojí u vchodu strážník městské policie a pouští klienty do budovy postupně, aby nedocházelo k nežádoucímu shlukování,“ doplnila Jitka Kočicová z přerovského magistrátu. Vzpomněla i to, že samotné odbavování je pak bezproblémové a probíhá plynule – zajištěna je také desinfekce po odchodu každého klienta.

Přerovský magistrát má v době nouzového stavu úřední hodiny v souladu s mimořádným opatřením v maximální možné době tří hodin – a to vždy v pondělí a ve středu. Zároveň je povinen dodržet i další ustanovení tohoto opatření – zejména to, aby agenda byla zajištěna co nejnižším počtem zaměstnanců, aby v případě karanténního opatření nebyl ohrožen plně výkon této agendy. Stejně tak musí vytvořit bezpečné podmínky jak pro zaměstnance, tak klienty.  A i když úředníci chtějí vyhovět, musejí dodržovat všechna pravidla.

„Někteří zákazníci nám navrhovali, abychom spustili objednávkový systém, ale v dané chvíli by to celou věc ještě zkomplikovalo. Během středeční úřední doby jsme obsloužili na agendě vozidel zhruba sedmdesát lidí. V případě objednávkového systému by mohlo být na agendu přihlášeno maximálně 36 osob, protože musíme počítat průměrnou dobu na jednoho klienta 15 minut – tak, abychom garantovali vyřízení dle objednávky,“ vysvětlila Jitka Kočicová.

 
Zdroj: Statutární město Přerov

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here