Vozidla stojící mimo vyznačená parkoviště nebo v blízkosti křižovatek komplikují život nejen řidičům ostatních automobilů, ale i posádkám záchranných složek. Přerovští hasiči pravidelně monitorují ulice města a na místa, kde mají problém s velkým zásahovým vozem projet upozorňují dopravní inspektorát.
V úterý 15. října jsem se s přerovskými hasiči vydali na kontrolní jízdu i s kamerou, vytočit se s cisternou v úzkých ulicích bylo často problém, i když vozidla parkovala pouze na vyhrazených místech. „Obecně jsou to jednoznačně velká sídliště, která nebyla projektována na tolik aut, co je dnes. Hlavně Předmostí, případně Budovatelů a Trávník. Setkáváme se s tím hlavně ve večerních hodinách, dopoledne jsou lidé ještě většinou pryč, ale po 6 večer už je problém téměř na všech větších sídlištích, sdělil velitel družstva Jiří Machala.
Pro plynulý průjezd techniky potřebují hasiči minimálně tři metry širokou silnici. „Tyto naše vozidla jsou široké 2,55 metru plus zrcátka. komunikace má být široká tři metry, ale někdy to tak úplně není, hlavně mezi paneláky, takže se někdy projíždí dost těžko. Ještě horší je to s delšími vozidly,“ doplnil strojník Jan Faltýnek.
„Jestliže nám řidiči při parkování svých vozidel nenechají volný alespoň tři metry široký pruh, tak nám to značně komplikuje příjezd k samotnému zásahu. Chtěl bych apelovat na všechny řidiče, aby při parkování svých vozidel tady ve městě ctili dopravní značení a nechávali nám volné místo pro průjezd naší zásahové techniky, protože to má vliv na čas zahájení samotného zásahu,“ vysvětlil velitel Požární stanice Přerov Radek Ocelka.
Hasiči situaci v ulicích Přerova monitorují pravidelně. „Naše jednotky při poznávacích jízdách město pravidelně projíždí a problémová místa se snažíme řešit s příslušnými orgány,“ dodal Ocelka.
V případě, že hasičům brání stojící vozidlo v cestě k zásahu mají velmi omezené možnosti, jak situaci řešit. „Možnosti moc široké nemáme, když je nás víc, tak jsme schopni některá vozidla ručně odsunout, ale vždy je to problém. A může dojít k nebezpečí z prodlení, že se dostavíme pozdě na místo,“ popsal Jiří Machala.
Kromě varianty posunutí vozidla ručně mohou hasiči pokud je to možné provádět hašení z větší vzdálenosti, to ale opět prodlužuje dobu, kdy zahájí zásah a může vést ke zraněním nebo většímu poškození.