Pivovar Zubr navýšil v loňském roce o tři procenta tuzemský prodej sudového piva. Výsledky potvrdily trend stoupající obliby plechovek, které částečně nahradily skleněné lahve. Celková produkce pivovaru za rok 2018 dosáhla 255.000 hektolitrů piva. Zlatavý mok čeká po roce opět zdražení. Nárůst ceny přerovského piva je stanovený v rozmezí od 70 haléřů do 1 koruny. Ke změně dojde od 1. února.
„My jsme naposledy zdražovali před rokem. Bylo to o něco méně než letos, ale ty trendy vývoje cen surovin, energií a mzdových nákladů jsou neúprosné. Pokud chceme dál vyrábět kvalitní pivo, tak nezbývá než ho zdražit,“ řekl Tomáš Pluháček, ředitel Pivovaru ZUBR
„My zdražíme o to nutné, takže stejně jako pivovar o korunu. Štamgasti si na to zvykli. Ze začátku občas něco řeknou obsluze, ale pak to respektují,“ uvedl provozovatel přerovské pivnice – Ladislav Šimek.
Prestižní mezinárodní a tuzemské degustační soutěže každoročně prověřují kvalitu produkce Pivovaru ZUBR.
„Naší jedničkou byl jednoznačně v loňském roce Zubr Grand, který uspěl na obou největších tuzemských odborných degustačních soutěžích. Stal se absolutním vítězem Pivexu a na Českém pivu získal titul nejlepšího jedenáctistupňového ležáku. Úspěch a kvalitu piv Zubr pak potvrdil i ležák Zubr Premium, který ovládl kategorii Bohemian-Style Pilsner mezinárodní degustační soutěže European Beer Star 2018,“ popisuje úspěchy pivovaru jeho ředitel – Tomáš Pluháček.
Začátkem letošího roku přerovský pivovar odstartoval realizaci strategické investice ve výši 30 milionů korun. Jedná se o celkovou rekonstrukci a modernizaci filtrační stanice, která zbavuje pivo kalících částí a zbytků kvasnic.
„Filtrační stanice fungovala celých 20 let bez problémů. Čas ale pokročil a my jsme usoudili, že je potřeba modernizovat. Je to rozsáhlá rekonstrukce, která začala minulý týden a skončí 30. března,“ vysvětlila sládková pivovaru – Nataša Rousková.
I letos hodlá pivovaru Zubr navýšit prodej sudového piva a kromě toho má zájem o rozšíření produkce do nadnárodních obchodních řetězců, s nimiž vedení firmy aktuálně vyjednává obchodní podmínky spolupráce.
„Ani v letošním roce nebudou chybět oblíbené akce pivovaru, které každoročně do areálu přilákají tisíce lidí. Pivní sezonu již tradičně zahájí narozeninová oslava pivovaru, která proběhne 26. dubna. Hudbou a zábavou nabitý Zubrfest přivítá fanoušky 15. června a poslední prázdninová sobota bude patřit Dočesné se Zubrem,“ sdělila marketingová ředitelka pivovaru – Kateřina Vilímová.
Pivovar ZUBR chce pokračovat v investicích do vlastní sítě nájemních restaurací, zejména pak do výčepních technologií a vybavení interiérů. Jedním z dalších cílů roku 2019 je navýšení počtu provozoven, které nabízejí pivo Zubr z tanku.