Správa železniční dopravní cesty vypsala na začátku října soutěž na zhotovitele druhé stavby rekonstrukce železniční stanice Přerov, ta má zahrnovat rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice.
Při rekonstrukci úseků má dojít k zlepšení jejich parametrů, což se projeví například zvýšením traťové rychlosti. Mezi Přerovem a Dluhonicemi jezdí nyní vlaky stokilometrovou rychlosti, po modernizaci se má rychlost zvýšit na 130 kilometrů v hodině. Ve směru na Prosenice dojde ke zvýšení ze 110 na 160 kilometrů v hodině a v úseku Dluhonice – Prosenice má dojít ke zvýšení rychlosti na 160 kilometrů v hodině.
Předpokládaná cena zakázky je 3,6 miliardy korun a jedná se o jednu z finančně nejnáročnějších akcí SŽDC. Začátek stavby je zatím plánovaný na březen 2019 a dokončení na prosinec 2021, to se ale ještě může změnit, protože proti územnímu rozhodnutí se odvolalo občanské sdružení Krajina Dluhonice.